24.02.2015

კვლევის შედეგები დაწყებით საფეხურზე


საყოველთაოდ ცნობილია, რომ ბოლო წლებში რამდენიმე საერთაშორისო არასამთავრობო ორგანიზაციამ განათლების სფეროში საქართველოს დაწყებითი საფეხურის მოსწავლეთა დონე ტექსტების კითხვასა და გააზრებაში არადამაკმაყოფილებლად შეაფასა.

  ჩვენი სკოლის დირექციამ საჭიროდ ჩათვალა ამ მიმართულებით ჩაეტარებინა კვლევა დაწყებით საფეხურზე - მე-2 - მე-6 კლასებში. შეიქმნა კომისია შემდეგი შემადგენლობით:1.კობა კვიკვინია(სკოლის დირექტორი), 2.ცისანა რატია (დირექტორის მოადგილე),3.ნინელი ხუხია(სერტიფიცირებული პედაგოგი ქართულ ენასა და ლიტერატურაში),4.ბელა ლაგვილავა(სერტიფიცირებული პედაგოგი დაწყებით განათლებაში).
   კომისიამ 2 კვირა იმუშავა და დადო შემდეგი შედეგები:

კატეგორია - სწრაფად და სწორად კითხვა
გამოიკითხა დაწყებითი საფეხურის 78 მოსწავლე
სტატისტიკა ასეთია:
მაღალი მაჩვენებელი - 35 მოსწავლე - 44,9 პროცენტი
საშუალო მაჩვენებელი - 30 მოსწავლე - 37,8 პროცენტი
დაბალი მაჩვენებელი - 13 მოსწავლე - 17,3 პროცენტი


კატეგორია - ლექსიკური მარაგი
მაღალი მაჩვენებელი - 36 მოსწავლე - 46,2 პროცენტი
საშუალო მაჩვენებელი - 37 მოსწავლე - 47,4 პროცენტი
დაბალი მაჩვენებელი - 5 მოსწავლე - 6,4 პროცენტი


კატეგორია - ლიტერატურული ტექსტის გააზრება
გამოიკითხა 65 მოსწავლე (მესამე-მეექვსე კლასები)
ძალიან კარგი მაჩვენებელი - 6 მოსწავლე - 9,3 პროცენტი
კარგი მაჩვენებელი - 27 მოსწავლე - 41,5 პროცენტი
საშუალო მაჩვენებელი - 23 მოსწავლე - 35,4 პროცენტი
დაბალი მაჩვენებელი - 9 მოსწავლე - 13,8 პროცენტი


კატეგორია - საინფორმაციო ტექსტის გააზრება
ძალიან კარგი მაჩვენებელი - 20 მოსწავლე - 30,8 პროცენტი
კარგი მაჩვენებელი - 24 მოსწავლე - 36,9 პროცენტი
საშუალო მაჩვენებელი - 13 მოსწავლე - 20 პროცენტი
დაბალი მაჩვენებელი - 8 მოსწავლე - 12,3 პროცენტი



  კვლევამ განსაკუთრებული ინტერესი გამოიწვია მოსწავლეებში, განსაკუთრებით სპორტული ინტერესი იგრძნობოდა სწრაფად და სწორად კითხვის კატეგორიაში.
  ანალოგიური კვლევა იგეგმება აპრილის თვეშიც. მოსწავლეები შეეცდებიან გააუმჯობესონ შედეგები.